De eerste schoolweek zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu De eerste schoolweek zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweek zit erop

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Februari 2015 | Aruba, Aruba

Zo mijn eerst schoolweek zit erop. En het gezegde ‘Wij hebben de klok en zij hebben de tijd’ uit Nederland klopt. Deze week hadden we een rooster maar dat klopte niet echt en het rooster volgen gebeurde ook niet. De opstart is altijd een kwartiertje later en als het uitloopt dan blijkt dat hier ook gewoon te kunnen. In Nederland zeggen we het al als een docent 5 minuten te lang doorgaat met de les maar hier kan een docent rustig een uur langer doorgaan.
Volgens studenten uit Aruba is dit wel anders op basisscholen en middelbare scholen dus daar kan ik me gewoon aan de tijd houden als ik les mag gaan geven.
Verder heb ik deze week wel veel interessante colleges gehad. Zoals hoe Aruba staat binnen het koninkrijk der Nederlanden en de geschiedenis van Aruba. Ook heb we 2 colleges Papiamento (de taal die hier het meest gesproken wordt) gehad. De instructietaal is wel in het Nederlands dus dat is makkelijk.
Verder is iedereen hier heel vriendelijk en behulpzaam. Iedereen helpt je als het nodig is dus dat is heel fijn!
Verder heb ik vandaag mijn auto opgehaald, hieronder vind je de foto’s. Ik ben nu vrij om te gaan en staan waar ik wil. Ik ben totaal onafhankelijk, wat zal dat weer wennen worden als ik over een tijdje weer terug ben in Nederland dan moet ik weer gaan vragen of ik de auto mag lenen.
En iedere dag koken hoeft ook niet we eten regelmatig samen met een groepje en dan kan je gewoon mee eten. Vandaag heb ik zelf een soort nasi gecreëerd en het smaakte prima. Andere dagen heb ik lekker kunnen mee eten met anderen. Als ik eten kook maak ik bewust een beetje meer voor de momenten dat ik geen zin heb om mee te eten of überhaupt te koken, dan kan ik dat pakken en opeten…. Lekker makkelijk dus!
In Nederland wordt nu carnaval gevierd dus ik verwacht ook wel wat foto’s te zien van allerlei praalwagens. Helaas kan ik die dit jaar niet in real life bewonderen maar volgend jaar sta ik gewoon weer aan de zijkant te kijken naar de prachtige stoet die dan voorbij komt.
Ooh ja, bij mij in de tuin staat een rots met indianentekeningen dit zijn een van de beste bewaarde indianentekeningen ter wereld dus een klein stukje historie hier in de tuin.
En hier in de tuin hebben we 3 honden en een schildpad. De schildpad laat zich niet zo vaak zien maar vandaag wel en bij de foto’s vind je het bewijs.
Ik geniet hier ontzettend van het weer en ik ga iedere dag lekker zwemmen, dat kan je jezelf niet voorstellen als je in Nederland zit want daar is het natuurlijk heel koud maar hier is het heerlijk.

Dit was het voorlopig, tot snel!

  • 14 Februari 2015 - 14:40

    Mama:

    Ha lieverd weer een leuk verhaal. Ook fijn dat je foto's hebt gemaakt op de school. Hebben wij ook een goede indruk van de wegen die je in Aruba bewandeld. Heb er steeds meer zin in om naar jou toe te komen. Nog 91 nachtjes! Lekker met volle teugen genieten van cultuur, kennis en uiteraard van zon, zee, eten en drinken. ENJOY jij hebt ook de tijd :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo, Ik ben Esther. Ik ben 20 jaar en ik maak deze blog voor de periode dat ik naar Aruba ga. Dit zal zijn van 6 februari tot eind mei. Ik zal hier mijn ervaringen schrijven van de tijd dat ik daar ben. Groetjes

Actief sinds 27 Nov. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 9455

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: