Lekker lang weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu Lekker lang weekend - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu

Lekker lang weekend

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Vorige zaterdag ben ik lekker gaan rondrijden door Aruba. Ik ben even naar Oranjestad geweest. Het is geen grote stad ondanks dat het de hoofdstad is van het eiland. Toch leuk om ook daar een keer rond te lopen.
Daarna ben ik verder gaan rijden en ben ik onderweg even gestopt om een foto te maken van de Hooiberg. Het staat nog op de planning om deze te beklimmen maar wanneer dat zie ik nog wel. En daarna ben ik naar Natural Bridge gereden. Een prachtige plek. De zee die tegen de rotsen aanslaat, erg mooi dat natuurgeweld. Vroeger was het ook daadwerkelijk een brug maar helaas is die aantal jaar geleden ingestort maar toch blijft het mooi om te zien. Ik heb foto’s toegevoegd maar die laten toch niet zien hoe het echt is de beleving blijft anders dan de foto maar toch voor jullie een kleine sfeerimpressie:)
Vervolgens zondag rustig aangedaan. ’s Middags lekker naar het strand en daarna nog lekker gegeten en gezeten bij de strandtent Moomba. Erg lekker en gezellig en ook fijn een rustig dagje.
Maandag weer naar stage, maar deze maandag heb ik een klas geobserveerd vanwege een opdracht die ik moest uitvoeren op stage dus geen lessen gegeven en dinsdag Arubadag gevierd op school. Het was erg leuk en is goed verlopen. Dit betekende dus dat ik het lekker rustig had hoefde geen lessen voor te bereiden voor deze week en het is alweer lekker vroeg weekend.
Woensdag nog even aan school gewerkt en weer verder met voorbereiden maar dit allemaal rustig aan en genoeg tijd overhouden om naar het strand te gaan, te zwemmen in het zwembad en gewoon lekker te relaxen.
Donderdag ben ik aan het eind van de middag de Hooiberg opgegaan. Het was best zwaar naar boven. En toen ik boven was dacht ik jezus nu nog naar beneden. Maar gelukkig viel naar beneden erg mee en was het uitzicht prachtig. Een aantal foto’s van het prachtige uitzicht kan je hieronder vinden.
Vrijdag met de klas een excursie. Eerst naar Ayo Rock Formations waar je kan zien uit welk gesteente Aruba is ontstaan. Vervolgens door naar Arikok national park. Vanaf hier had je ook een prachtig uitzicht over Aruba. Maar daar met je eigen auto rijden dat gaat niet lukken, daar heb je echt een jeep of pickup voor nodig gelukkig hadden onze docenten deze waardoor we er met hen in geweest zijn en overal konden komen. Ook hebben we nog een redelijk lange wandeltocht gehad maar hierin kon je allemaal verschillende planten zien en ook konden onze docenten veel vertellen over de natuur en geschiedenis van Aruba. Om de dag af te sluiten zijn we nog naar de fontein en naar 2 grotten geweest. Ik heb een aantal foto’s van deze leuke maar vermoeiende dag toegevoegd.

En dan nu is het voor jullie ook weekend maar ik heb al genoten van de laatste dagen. Alles op mijn gemak maar wel veel zien erg mooi!

  • 21 Maart 2015 - 07:19

    Elke:

    Hey Esther,

    Mooie foto's en lekker actief bezig geweest dus.
    Je hebt lekker bruin zie ik.
    Je ziet er goed uit.
    Bedankt voor jullie cadeautje. We hebben er oa paprika zaadjes en bloemen en een kweek bakje ervan verkocht. Nu nog proberen of ze ook van groeien.

    Nog heel veel plezier en Veel leren.

    gr Elke.

    Ook de groetjes van Koen, Mats en Roby

  • 21 Maart 2015 - 11:09

    Reggy En Toie:

    Hoi Esther,

    En dat noem je rustig aan doen? Wij zijn jaloers. Niet alleen studeren maar ook nog kunnen en mogen genieten van de omgeving. Blijf beide dingen maar goed combineren, zo'n kans krijg je immers niet snel.
    Foto's zeggen dan wel iets maar je moet het echt zien, ruiken en proeven.

    Groetjes van uit een regenachtig Ravenstein.

    Reggy en Toine

  • 21 Maart 2015 - 11:41

    Loes:

    He lieverd,

    Wij komen het sfeertje echt proeven, nog 51 nachtjes, dan komen we jou kant op.
    Geweldig voor ons om te horen, te zien en lezen hoe goed het met je gaat, dat je er veel leert en ook volop geniet. Toppie. Tot ziens weer vanuit een vieze miezerige dag uit Schaijk.

    Dikke knuffel en liefs van ons allemaal

  • 22 Maart 2015 - 10:22

    Janneke School:

    Hooi Esther.
    Weer een leuk verhaal. Erg leuk dat je steeds zoveel foto's erbij voegd!
    Groetjes
    Janneke

  • 22 Maart 2015 - 11:38

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Hoe gaat dat in zijn werk: een schoolreisje op Aruba? Hetzelfde als in Nederland of zijn er verschillen? Ik denk dat het aanbod aan excursies ook klein zal zijn op het eiland of gaan er klassen ook naar andere eilanden of landen?
    Groetjes!
    Kees-Jan

  • 22 Maart 2015 - 17:40

    Esther Van Der Linden:

    Hoi Kees-Jan,

    Een schoolreisje maken ze niet snel. Als dat al gebeurd regelt een mentor dit voor de eigen klas. Het is nooit een excursie voor de hele school. Er zijn wel 2 waterparken op het eiland waar excursies naartoe worden georganiseerd.
    Natuurlijk is het anders dan in Nederland omdat je in Nederland veel meer opties hebt om te gaan doen.
    Afgelopen week was er geen excursie maar waren er workshops op school. Dan komen verschillende mensen typisch Arubaanse dingen laten zien of horen. Zo waren er 2 workshops om bepaald Arubaans eten te leren koken. En een workshops waar oude volksverhalen werden verteld.
    Dit zijn wel dingen die makkelijker hier georganiseerd kunnen worden omdat mensen wel graag dingen voor elkaar doen en dit dan ook gratis aanbieden.
    De meesten Arubanen zijn nog nooit van het eiland geweest, zij hebben niet de behoefte om op vakantie te gaan omdat hier het klimaat ideaal is en je relaxt hier altijd. Dus je hebt niet zoals Nederlanders de behoefte om echt uit te rusten dus er zijn veel verschillen tussen Arubanen en Nederlanders.

    Groetjes Esther

  • 26 Maart 2015 - 20:08

    AnneMarie :

    Haa Esther,

    Leuk verhaal en wat heb je een lekker bruin koppie. Geniet van het relaxte leventje daar...

    Groetjes AnneMarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo, Ik ben Esther. Ik ben 20 jaar en ik maak deze blog voor de periode dat ik naar Aruba ga. Dit zal zijn van 6 februari tot eind mei. Ik zal hier mijn ervaringen schrijven van de tijd dat ik daar ben. Groetjes

Actief sinds 27 Nov. 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 9444

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: