Eerste stageweek zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu Eerste stageweek zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Linden - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek zit erop

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Nou mijn eerste stageweek zit er ook op. Het was vermoeiend maar wel heel leuk! Ik heb al een aantal lessen mogen geven en leerlingen vinden het leuk dat ik met activerende werkvormen (spelletjes) doe met hen in de les. Zij zijn dit niet gewend en waren in het begin ook erg verbaasd maar na 2 lessen hadden ze het door en vroegen ze aan het begin van de les: “Juf, gaan we vandaag ook weer iets leuks doen.” Dus dat is positief dat ga ik volhouden. Leerlingen leren ervan maar vinden het wel leuk om te doen.
Ook hebben we deze week meedraaidag gehad, dat betekend dat klas 6 (groep 8) van de basisschool een dag naar de middelbare school gaat en gaat kijken hoe het daar is. Dit was ook een leuke ervaring. Zo zie je hoe een school hier ook leerlingen probeert te werven, natuurlijk kan ik deze ervaring weer meenemen in de toekomst en misschien kan ik wel iets toevoegen vanuit deze ervaring op Nederlandse school/scholen.
Het is wel wennen hier dat je redelijk vroeg op school moet zijn maar het voordeel daarvan is wel dat je ook weer vroeg naar huis mag. Dan heb je nog de hele middag om iets te gaan doen. Zoals lessen voorbereiden maar ook leuke dingen als even naar strand of lekker zwemmen in het zwembad. Dus ieder voordeel heb zijn nadeel zei Cruijf ooit en dat blijkt maar weer.
Verder heb ik deze week een beetje rustig aan gedaan lekker zwemmen in de tuin af en toe een filmpje kijken. Gisteravond weer lekker gebarbecued, dat was weer heel gezellig. Vanmiddag ga ik weer snorkelen maar nu bij een ander strand dus hopelijk zie ik dan weer andere mooie vissen.
Ik hou het weer voor gezien, ga lekker in de zon zitten en nog ff zwemmen in zwembad.

  • 09 Maart 2015 - 13:50

    Anja:

    Hoi Esther, ik ga maar weer eens proberen een reactie naar je te sturen. Het is al twee keer mislukt. Berichtje klaar en drukken op "reactie verzenden" en weg was mijn verhaaltje maar waar naar toe weet niemand. Fijn dat je al een beetje ingeburgerd bent. En wat een luxe, een eigen autootje, super. Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren hadden we misschien wel net zo'n weer als jij. Dat is pas genieten en nog wel op onze vrije zondag. Zo krijg je wel zin in de zomer. Jouw zomer wordt wel extra lang dit jaar. Je hebt er al een kwart van je tijd opzitten. Dat gaat toch snel. Ik hoop dat het allemaal goed blijft verlopen en dat je stage een mooie herinnering zal worden. Blijf maar lekker schrijven en foto's vind ik ook altijd leuk! Groetjes en veel liefs, Henk en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hallo, Ik ben Esther. Ik ben 20 jaar en ik maak deze blog voor de periode dat ik naar Aruba ga. Dit zal zijn van 6 februari tot eind mei. Ik zal hier mijn ervaringen schrijven van de tijd dat ik daar ben. Groetjes

Actief sinds 27 Nov. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9442

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: